Oberta la convocatòria per a escollir el nou jutge o jutgessa de pau de Santa Maria de Miralles
L'Ajuntament obre la convocatòria per a seleccionar el càrrec de Jutge o Jutgessa de Pau de Santa Maria de Miralles, així com per al seu substitut o substituta. El nomenament de l’actual Jutge de Pau, Joan Oliva Argelich, i del seu substitut Jordi Argelich Mora, finalitza en breu i l’Ajuntament ha d’escollir la persona que continuarà amb el càrrec durant els pròxims quatre anys, i que serà nomenada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Per a ser jutge/ssa de pau, només cal ser major d'edat, tenir la nacionalitat espanyola i no estar immers en cap causa d'incapacitat, ni d'incompatibilitat per a l'exercici de les funcions jurisdiccionals (s'exceptuen les relatives a l'exercici d'activitats professionals o mercantils).
Les persones interessades hauran de presentar una sol·licitud a abans del 3 de juliol de 2025, inclòs.
Podeu consultar les condicions i la documentació necessàries per a participar en la convocatòria en l’anunci que trobareu en els documents adjunts.
On presentar les so.licituds
Les sol·licituds a aquesta convocatòria es poden presentar de forma telemàtica o presencialment a les oficines municipals o a qualsevol dels llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les funcions dels Jutges i Jutgesses de Pau
Els pobles que no tenen jutjat de primera instància, com és el cas de Santa Maria de Miralles han de tenir un Jutjat de Pau que tramitarà les notificacions i demandes a la gent del poble provinents d’altres jutjats. El Jutge de Pau té diverses funcions entre les quals hi ha la d’actuar en actes de conciliació. Per tant, hi actua com a mediador.
El Jutge de Pau ha de ser una persona independent dels governants del poble i durant el seu mandat, que dura quatre anys, no poden formar part de partits polítics ni sindicats, ni tampoc treballar per a ells. Encara que no estigui format en Dret ni tingui una carrera judicial, durant el seu mandat forma part del poder judicial.
Aquesta és una feina que les persones nomenades compaginen amb les feines que ja tenen. De fet, aquest càrrec s’ha d’exercir des de la vocació i el servei al poble perquè la remuneració és simbòlica.