Santa Maria de Miralles se suma al Mil·lenari de les Assemblees de Pau i Treva (1027-2027)
El Ple municipal aprova l’adhesió al manifest que commemora els mil anys de la primera Assemblea de Pau i Treva
El Ple de l’Ajuntament, en la sessió ordinària del 21 de setembre de 2026, va aprovar l’adhesió institucional del municipi al Manifest del Mil·lenari de les Assemblees de Pau i Treva (1027-2027), una iniciativa impulsada pel Parlament de Catalunya amb motiu del mil·lenari de la primera Assemblea de Pau i Treva.
La commemoració, que tindrà lloc al llarg de 2027, recorda la celebració a Toluges, l’any 1027, de la primera Assemblea de Pau i Treva, promoguda pel bisbe Oliba. Aquest fet històric és considerat un dels antecedents de la tradició parlamentària catalana i un referent en la mediació de conflictes i la construcció d’una cultura de pau.
Amb aquesta adhesió, el municipi se suma a la commemoració i fa seu el compromís amb els valors del diàleg, la pau, la convivència i el parlamentarisme que recull el manifest.
El Mil·lenari de les Assemblees de Pau i Treva es planteja així com una oportunitat per recordar un episodi cabdal de la història de Catalunya i, alhora, posar en valor la cultura del pacte, la mediació i la pau com a eines per construir una societat més cohesionada.